Groen en centraal gelegen vergaderlocatie
Landgoed ISVW Landgoed ISVW Landgoed ISVW Landgoed ISVW Landgoed ISVW Landgoed ISVW

groen en centraal gelegen
nabij Utrecht per auto in 2min te bereiken

gratis wifi
in alle vergaderzalen en hotelkamers

gratis parkeren
+ station shuttle vanaf Amersfoort CS

Social media als promotietool voor uw evenement

Social media als promotietool voor uw evenement

Meer bezoekers trekken naar uw evenement met social media? Platformen zoals Facebook en LinkedIn bieden verschillende (gratis!) mogelijkheden om uw evenement te promoten. Lees in dit blog hoe u social media kunt inzetten als promotietool voor uw evenement.

Verspreid het evenement via al uw kanalen

Uw klanten en/of prospects stuurt u waarschijnlijk een persoonlijke uitnodiging voor uw evenement. Dit is een goede manier om potentiele bezoekers op de hoogte te stellen, maar één uitnodiging is vaak niet voldoende om iemand te overtuigen. Zorg daarom dat uw doelgroep de boodschap meerdere malen ontvangt. Hierbij kunt u de kracht van social media goed gebruiken! Deel het evenement via al uw kanalen. Denk aan de social media pagina’s van uw bedrijf – zoals Facebook, LinkedIn, Twitter of Instagram - maar gebruik ook uw persoonlijke pagina. Enthousiasmeer uw collega’s om het evenement te delen, want iedereen heeft een eigen netwerk.

Geef het evenement een hashtag

Veel social media platformen werken met hashtags. Een hashtags is een woord met het #-teken. Gebruikt u zo’n hashtag op LinkedIn, Facebook, Twitter of Instagram, dan wordt het woord klikbaar. Eenmaal geklikt op het woord ziet u alle posts met dezelfde hashtag. Zo kan iedereen lezen wat er over uw evenement wordt gepost. Door u, maar ook door bezoekers van het evenement. Interessant en handig voor bezoekers en mensen die het evenement van een afstandje willen volgen! Een goede hashtag voor uw evenement is kort, simpel en specifiek. The Voice Of Holland wordt bijvoorbeeld #tvoh en Lowlands is dit jaar #LL17. 

Maak het visueel

Verhoog de zichtbaarheid van uw evenement door het visueel te maken. Zet bijvoorbeeld een grafisch vormgever aan het werk om een mooie en herkenbare banner te maken. Deze laat u vervolgens terugkomen in alle communicatie over het evenement: op de website, in de uitnodiging én op social media. Zo trekt u sneller de aandacht van uw doelgroep en wordt uw evenement herkenbaarder. Mensen kunnen in één oogopslag, zonder echt te lezen, direct zien om welk evenement het gaat.

Maak een Facebook evenement aan

Vanuit uw bedrijfspagina op Facebook kunt u een evenement aanmaken. Deze functie is zo gemaakt dat u gemakkelijk praktische informatie kwijt kan over uw evenement. Daarnaast kunt u een mooie banner toevoegen, zodat uw evenement herkenbaar is en de aandacht trekt. Wanneer geïnteresseerden zich aanmelden staat het evenement automatisch in hun agenda en krijgen zij een herinnering wanneer het bijna zo ver is. Anderen kunnen precies zien wie er naar het evenement gaan en raken daardoor enthousiast om ook deel te nemen. 

Communiceer nieuwe informatie

Via social media houdt u de doelgroep op de hoogte van nieuwe informatie. Begin groot (wie, wat, waar, wanneer) en treedt steeds verder in detail. Kondig bijvoorbeeld één voor één de sprekers aan, publiceer een tijdschema en bouw spanning op. Zijn er wijzigingen in het programma of tijdschema? Ook deze kunt u prima via social media communiceren. Is het bijna zo ver, dan deelt  u praktische informatie over parkeermogelijkheden en eventuele wegwerkzaamheden. Op de dag zelf helpt u mensen door via een hashtag te posten en alvast de wifi-code te delen!

Blijf social media gebruiken na afloop

Is het evenement afgelopen? Vergeet uw social media kanalen niet! Bedank de sprekers en deel foto’s van het evenement. Grote kans dat uw bezoekers graag willen zien of zij zelf zijn vastgelegd op foto. Deel ook interessante content of conclusies voor de mensen die (een deel van) het evenement hebben gemist. Als er meerdere sprekers tegelijk gepland staan, vinden bezoekers het vaak prettig om achteraf nog te kunnen lezen wat de andere spreker heeft verteld. Ook is dit uw kans om het volgende evenement aan te kondigen!

Gaat u een evenement organiseren? Bekijk dan ons blog voor nog veel meer tips en inspiratie. 

« terug naar overzicht